Pages

Artis Viral ---> Kisah hangat dan sensasi yang terkini di Malaysia..

Neelofa Vs Kerabat

Artis Viral ---> Kisah hangat dan sensasi yang terkini di Malaysia.

HIBURAN MINGGU INI

Artis Viral ---> Kisah hangat dan sensasi yang terkini di Malaysia.

Tuesday, 20 May 2014

10 Makanan paling menggemukkan Malaysia.




Kita semua memang sukai makanan. Lagi-lagi makanan lazat Malaysia seperti nasi lemak and roti canai. Tapi tahukah kita kandungan setiap makanan yang dimakan – kalori, nutrisi, lemak, dan segala yang terkandung dalam makanan tersebut? Percayakah anda, ada beberapa jenis makanan yang boleh menyebabkan kita gemuk?

1. Nasi Lemak.


Kegemaran setiap rakyat Malaysia. Hidangan nasi lemak (mengandungi karbohidrat,protein,lemak) lebih kurang 390 kalori tak termasuk sambal, telur rebus, ikan bilis dan kekacang. Hidangan lengkap lebih kurang 450-500 kalori. Kalau anda makan nasi lemak bertambah dan kadang kadang ada ayam goreng (240 kalori), sambal sotong(170 kalori) atau lauk yang lain, rasa rasa menggemukkan tak?


Fakta: Nasi lemak tidak berkolesterol! Tak percaya? Baca di sini

2. Roti Canai.


Paling senang, paling cepat. Siapa yang tak suka kan? Satu keping roti canai bersamaan dengan 300 kalori. Kalau anda makan dua keping dah 600 kalori, itu baru hidangan sarapan pagi, lunch, dinner dan snek diantaranya anda nak makan apa? Bayangkan kalau berlari di treadmill atau jogging, kenalah berlari dalam 90min barulah bakar 600 kalori.


… bayangkan kalau berlari di treadmill atau jogging, kenalah berlari dalam 90min barulah bakar 600 kalori…

3. Nasi Goreng.


Biasanya satu pinggan dalam 630 kalori. Kerana nasi tersebut digoreng, ditambah pula dengan ayam dan telur serta sedikit sayur, menjadikan nasi goreng kurang seimbang. Nilai kalori tinggi lebih kepada lemak dan karbohidrat. Kalau nak makan, cuba jangan lebih segenggam tangan.

4. Ais krim.


Ais krim memang sedap! Siapa tak nak. Lagi-lagi dengan cuaca di Malaysia yang panas 365 hari setahun. Tetapi ingat, ais krim tinggi lemak dan gula serta kalori – dua scoop ais krim pun dah 380 kalori. Macam mana tu?


5. Burger Ramly.


Sebenarnya bukanlah burger Ramly semata-mata. Burger memang tinggi kalori. Daging kisar tinggi nilai lemak. Satu hidangan burger biasanya lebih 475 kalori. Biasanya makan ada keju, sos cili, mayonis, kadang kadang special sikit ada telur. Agak agak berapa kalori?





Untuk rujukan burger Burger King. Lebih 1000kcal.

6. Mee kari.


Hidangan mee dengan sup kari,santan. Menyelerakan! Kalori lebih kurang 500. Kalau teringin juga, apa salahnya ganti dengan mee sup, baru 380 kalori.

7. Makanan bergoreng.


Rata-rata kebanyakan makanan bergoreng. Sekeping pisang goreng pun dah 170 kalori. Makanan seperti ini tak sesuai sebab digoreng mengunakan minyak (1g fat : 9 kalori) dan lagi-lagi kalau dipakai minyak yang sama. Jadi kalau boleh kurangkan makanan bergoreng, cari alternatif lain(rebus, panggang dll)

8. Susu Pekat Manis.

Susu penuh krim ini sememangnya kurang elok untuk anda! Kandungan lemak tinggi dan walaupun ia ada sumber kalsium, dinasihatkan menggantikannya dengan kurang kandungan lemak atau rendah lemak. Satu sudu susu pekat manis biasa mengandungi dalam 60kcal.


…Satu sudu susu pekat manis biasa mengandungi dalam 60kcal.


9. Roti Manis dan Donut.


Kadang kadang orang salah sangka roti tidak memberi kesan kegemukan apa apa. Tetapi roti manis seperti roti krim dan coklat memang tinggi dengan kandungan lemak dan karbohidrat. kalori. Boleh cuba roti wholemeal.





6 Donut mengandungi dalam 1200kcal.


… tahukah anda bahawa 1x donut biasa mengandungi 200kcal! Kalau makan separuh dozen dah 1200kcal!! …


10. Mayonis.


Suku cawan mayonis mengandungi 360 kalori (40g lemak). Memang kurang sihat jika anda penggemar mayonis yang tegar. Jadi kurangkan!


Sebenarnya makanan yang disenaraikan ini tak menggemukkan pun, cuma bergantung kepada anda berapa banyak anda makan dan kuantiti yang diambil. Jika anda makan tanpa mengambil kira kalori, lemak lemak yang terkandung dalamnya, maka itu boleh consider makanan yang anda ambil itu menggemukkan diri anda sendiri.


Jadi anda harus kawal pemakanan dan tahu bagai mana sukatan kalori setiap hari. Semoga berjaya!


sumber : kevin zahri

Monday, 19 May 2014

[SEMASA] Maut dilanggar tren komuter


  • Maut dilanggar tren komuter Bomba sedang mengeluarkan mangsa yang tersangkut pada sebatang pokok.

KUALA LUMPUR - Seorang lelaki maut selepas dilanggar tren komuter Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang dalam perjalanan dari Jalan Kucing menghala Kepong, di sini, malam kelmarin.

Pegawai Bomba Kanan II Othman Abu Bakar berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu daripada pemandu tren komuter terbabit kira-kira jam 10 malam.
“Kami tiba di lokasi kejadian 18 minit kemudian dengan kekuatan lima anggota termasuk pegawai,” katanya.

Menurutnya, setibanya di lokasi kejadian, polis daripada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul dan polis bantuan dari KTMB sudah berada di lokasi kejadian.

"Lelaki itu dipercayai dilanggar tren komuter sebelum terpelanting sehingga jatuh ke dalam lurah yang curam kira-kira 3 hingga 4 meter dan tersangkut pada sebatang pokok. Kami terpaksa memotong sebatang dahan pada pokok itu untuk mengeluarkan mangsa,” katanya.

Menurutnya, mangsa warga tempatan yang berumur lingkungan 40-an dipercayai meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut
.

KJ: Ini bukan pertandingan ratu cantik


  • Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mengingatkan penyokong BN supaya tidak terlalu obses dengan calon DAP Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud dan mengingatkan pilihan raya kecil itu bukan pertandingan ratu cantik.

    “Pilihan raya kecil Teluk Intan bukan pertandingan ratu cantik, kewibawaan calon lebih penting,” katanya semasa mentweet semula komen sendiri yang disiarkan dalam sebuah harian berbahasa Inggeris hari ini.

    Dalam sidang media di Teluk Intan hari ini, Khairy berkata, Dyana hanya muka baru tidak berpengalaman berbanding calon BN yang juga seorang timbalan menteri.

    Katanya, jika Dyana dipilih, peguam muda itu tidak mempunyai akes kepada agensi persekutuan semasa berkhidmat dan ia berbeza dengan Mah.

    “Pengundi Teluk Intan tidak hanya melihat pada umur, tetapi lihat juga kebijaksanaan,” katanya.
Sumber: malaysiakini

Sunday, 18 May 2014

Buku dakwa MH370 ditembak dalam latihan tentera



  • Flight MH370 Buku Flight MH370.
  
SYDNEY - AUSTRALIA. Buku pertama yang diterbitkan tentang kehilangan pesawat MH370 mendakwa ia mungkin telah ditembak dalam latihan ketenteraan dan kejadian itu ditutupi, lapor portal The Sydney Morning Herald.

Kandungan buku Flight MH370: The Mystery tulisan Nigel Cawthorne yang juga seorang wartawan itu tidak mempunyai jawapan namun terdapat beberapa perkara yang menyokong teori kehilangan MH370 itu.

“...pesawat itu mungkin ditembak secara tidak sengaja ketika latihan ketenteraan antara Thailand dengan Amerika Syarikat (AS) di Laut China Selatan.

“Misi pencarian pula berkemungkinan diarah ke arah yang salah untuk menutup kesilapan itu,” lapor portal itu.


Sementara itu, portal berita Daily Mirror yang juga memetik buku tersebut melaporkan pesawat Boeing 777 milik Malaysia Airlines (MAS) itu akan ditemui sekiranya MAS membelanjakan RM32.62 juta untuk menaik taraf perisian.

“Pesawat itu hanya menggunakan pakej data murah yang hanya menghantar maklumat asas pesawat.

“Pesawat itu akan ditemui sekarang kalau MAS membelanjakan RM32.62 juta dalam menaik taraf perisian pesawat,” dakwa buku tersebut lagi.

Kehilangan MH370 sudah masuk hari ke-72, hari ini.

» Abby Abadi Beri Hint Rumahtangga Bergolak Di Instagram?



Gosipanaz datang lagi! Korang masih ingat tak sekitar Julai tahun lalu, dunia hiburan hangat memperkatakan pasal berita pernikahan bekas anggota kumpulan Elite iaitu Abby Abadi dengan seorang jejaka kacak yang lebih muda bernama Muhammad Noor Farhan Che Bakar.

Hanya dengan perkenalan yang begitu singkat, kedua-dua mereka berjaya mengikat tali pernikahan di Thailand selepas dua minggu berkenalan.

Terkini, Gosipanaz ternampak satu posting di laman sosial bahawa rumahtangga Abby sedang bergolak! Gosipanaz terus menjenguk laman sosial Instagram milik Abby. Apa yang kami perhatikan ialah sebuah video yang dimuat naik dan terbaca status Abby yang seolah-olah menggambarkan rumahtangganya kini sedang bergolak dan bermasalah.

Melalui status tersebut, Abby telah meminta peminatnya untuk mendoakan dia dan suaminya. Namun, apa yang lebih mengejutkan kami apabila Abby turut menulis caption ‘Untuk yang terakhir kali’ dihujung statusnya.

Jika melihat kepada video yang dikongsikannya, ia menunjukkan saat-saat manis dan bahagia Abby bersama suaminya, tetapi muzik latar lagu ‘Kehilangan’ yang digunakan seolah-olah menggambarkan perasaan pelakon ini.

Andaian Gosipanaz dikuatkan lagi apabila Abby membalas komen peminat dengan menunjukkan emosi yang dia sedang bersedih.

Malah, Abby turut membalas bahawa dia mengharapkan doa dari semua peminatnya kerana peluangnya tinggal yang terakhir. Persoalannya, peluang apakah yang dimaksudkan Abby tersebut?


Dalam pada itu, ramai peminat yang turut mendoakan supaya pasangan ini dapat menyelesaikan masalah mereka tanpa melukakan hati siapa-siapa pun.

Apapun, jika benar rumahtangga Abby sedang bergolak, saya harap Abby dapat bersabar menempuhi dugaan tersebut. Anggap saja ia asam garam berumahtangga, pasti ada naik turunnya. Tak gitu?
Sumber: Gosipanaz Blog!

Pengarah India buat filem teori kehilangan MH370


Pengarah India buat filem teori kehilangan MH370

FILEM fiksyen yang mengambil teori kehilangan MH370 akan ditayangkan pada Festival Filem Cannes, tahun ini, lapor Daily Mirror.

The Vanishing Act, drama arahan pengarah India, Rupesh Paul itu membawa moto ‘kisah yang tidak diceritakan tentang pesawat Malaysia yang hilang’.

Paul mendapat idea itu apabila seorang wartawan dari Malaysia yang enggan dikenali menghubungi dan berkongsi dengan beliau tentang satu teori berkenaan kehilangan MH370 itu.

Paul tidak percaya keluarga penumpang dan krew MH370 menganggap filemnya itu tidak sensitif.

“Saya akan pastikan, tidak akan penumpang akan terluka kerana filem ini.

“Semua orang di dunia mahu mengetahui apa yang berlaku. Kalau anda tanya saya, secara peribadi, saya mahu kebenaran itu muncul,” katanya.

Kemudian, Paul menghabiskan 20 hari untuk menyelesaikan lakon layar dengan penamat yang mengaitkan teori berkenaan.

Filem tersebut menjalani penggambaran selama enam hari dalam sebuah Aerobus di Bombay India.

The Vanishing Act dijadualkan ditayangkan Ogos depan dan menelan kos ASD 3.5 juta (RM11.3 juta).

PANAS! Isteri cerita aksi di bilik bersama suami




Satu printscreen post Twitter yang dikatakan milik suami isteri telah tersebar di laman-laman sosial, post ini yang diketegorikan sebagai post melampau pasangan tersebut telah menjadi bahan lawak dan kutukan pelayar laman sosial. 


Rata-rata mereka mengutuk keras apa yang di lakukan oleh pasangan tersebut yang dianggap menjatukan maruah dirinya dan pasangan serta boleh menunjukkan keruntuhan moral yang kritikal pada masyarakat sekarang. 

Diharap mereka sedar kesilapan yang mereka lakukan dengan meyebarkan gambar yang dianggap melampau di laman sosial Twitter mereka.  

Saturday, 17 May 2014

Punca sebenar wanita bertelekung solat di atas jejantas KL

Punca sebenar wanita bertelekung solat di atas jejantas KL - Seorang wanita bertelekung yang dikenali sebagai Anita Shiar, 27, mengejutkan orang ramai di laman sosial apabila dua keping gambarnya sedang solat dan khusyuk membaca al-Quran di atas Jalan Maharajalela Kuala Lumpur semalam telah tersebar di facebook.

Kesahihan gambar wanita itu melakukan solat di jalan berkenaan disahkan sendiri oleh Ketua Polis Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad selepas menerima maklumat awam kira-kira jam 1.30 petang Sabtu.

Menurut sumber, punca sebenar Anita Shiar tiba-tiba terdetik di hati melakukan tindakan sedemikian ialah kerana beliau mendakwa bermimpi ditimpa sesuatu perkara atau kejadian yang tidak baik serta mendapat alamat dari mimpi tentang lokasi atau tempat untuk bersolat. Oleh sebab itu, Anita solat di mana-mana.

Sebagai pengetahuan, Anita Shiar ialah seorang wanita berbangsa Indonesia dan tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan diri dan maklumat tentangnya hanya diperolehi secara lisan. Beliau kini dihantar ke Unit Psikiatri Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan kesihatan.

MH370: Khabar angin masih 'berterbangan'


MH370


KUALA LUMPUR – Tujuh puluh satu hari telah berlalu tetapi khabar angin mengenai nasib pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH 370 masih 'berlegar' dalam ruang media.
  
Yang terbaru ialah berpandukan Alat Pemancar Lokasi Kecemasan (ELT), yang didakwa tidak pernah dibincangkan sejak kehilangan pesawat dan oleh kerana ia tidak pernah memancar apa-apa isyarat, timbul spekulasi bahawa MH370 tidak terhempas di selatan Lautan Hindi dan masih dalam keadaan baik.
  
ELT ialah suar (api isyarat) kecemasan yang digunakan dalam pesawat untuk menyuruh pihak berkuasa penyelamat berada dalam keadaan berjaga-jaga dan memberi petunjuk tentang lokasi dan jenis pesawat yang mengalami masalah.

  
Dalam temubual eksklusif dengan Bernama, bekas Ketua Juruterbang MAS, Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain berkata, walapun pelik bahawa ELT MH370 tidak menghantar apa-apa isyarat, seseorang harus faham bahawa ELT akan memancarkan isyarat bergantung kepada hentaman.
  
"Sudut hentaman amat penting untuk membolehkan alat itu aktif secara automatik. Sebab mengapa mereka mempunyai petunjuk hentaman tertentu ialah supaya apabila pesawat membuat pendaratan dalam situasi sukar di landasan, ELT tidak akan berfungsi.

"Jika ELT benar-benar sensitif, setiap kali pesawat hendak membuat pendaratan dalam situasi sukar, ELT akan aktif secara automatik. Oleh itu, ia memberi nilai prapenentuan untuk alat itu berfungsi," beliau menjelaskan.
  
Beliau berkata dalam insiden pesawat Air France (AF), ELT tidak aktif dan pesawat itu terhempas pada kelajuan perlahan, kira-kira 100 kilometer sejam, dan tidak memberi tindak balas yang mencukupi untuk mengaktifkan ELT.
  
ELT direka khusus untuk aktif secara automatik akibat ledakan tertentu seperti hentaman atau tersentuh dengan air, serupa seperti alat pengesan kotak hitam.
  
"Walaupun pesawat (Air France 447) tersentuh air, tetapi ia kemudian tenggelam, isyarat tidak dipancarkan. Sentuhan air akan menjejaskan jarak, trajektori, daya kekuatan ELT. Oleh itu, jarak pemancaran ELT mungkin terbatas akibat air," kata beliau dan menambah bahawa Sistem Pelaporan dan Komunikasi Pesawat (ACARS) yang memancarkan isyarat.
  
Menurut Nik Ahmad Huzlan, sebelum AF447 terhempas ke dalam Lautan Atlantik, pelbagai isyarat dipancarkan oleh ACARS kerana ia telah mengesan satu demi satu kerosakan yang memudahkan lokasi pesawat di dasar laut dikesan.

Nik Ahmad Nuzlan menjelaskan bahawa ELT tidak berkaitan dengan alat transponder pesawat sambil berkata ia berfungsi sendiri dan jangka hayat bateri boleh bertahan hanya 48 jam selepas aktif secara sendiri kerana isyaratnya yang kuat dan keupayaannya dikesan dari jarak jauh, tidak seperti isyarat ping.
  
ELT, apabila aktif secara sendiri, akan memancarkan isyarat kepada tiga frekuensi yang boleh dikesan oleh mana-mana pesawat atau kapal yang membuat pemantauan melalui satelit.
  
Yang pertama ialah frekuensi 243-MHz bagi kapal. Mana-mana kapal yang melalui kawasan itu boleh mengesannya melalui radio. Yang kedua ialah frekuensi 121.5-MHz, iaitu bagi pesawat, kata beliau.
  
"Dan satu lagi isyarat akan dipancarkan ke satelit melalui frekuensi 406-MHz. Jadi, ada tiga frekuensi dan tiada satu pun daripadanya yang dapat dikesan," katanya.
  
Mengenai empat isyarat ping yang dikesan di selatan Lautan Hindi pada 5 dan 8 April lepas, beliau berkata sebab mengapa tiada lagi isyarat ping dikesan selepas itu ialah jangka hayat bateri kotak hitam hampir berakhir pada masa itu.

 "Oleh itu, keempat-empat isyarat ping yang dikesan ialah dari kotak hitam. Tetapi mengapa amat sukar untuk menemui bangkai pesawat? Ini kerana isyaratanya tidak tidak cukup kuat untuk melingkungi kawasan segi tiga. Jika isyaratnya kuat dan boleh dikesan pada setiap penjuru kawasan pencarian di laut, garisan persilangan boleh dikenal pasti dan usaha mencari akan lebih mudah," katanya.
  
Ditanya kemungkinan MH370, yang berdasarkan analisis berakhir di selatan Lautan Hindi, masih tidak terjejas, Nik Ahmad Huzlan berkata ada kemungkinan kerana pesawat berat dan direka khusus untuk tidak terapung di atas permukaan air.
  
"Air boleh memasuki ruang peralatan pendaratan, enjin dan harus ingat, enjin pesawat amat berat. Oleh itu, air boleh masuk dan menenggelamkan pesawat. Paling lama pesawat boleh terapung di atas permukaan air ialah lima minit,” tambah beliau.
  
Sementara itu, ketika ditanya tentang perlunya mengkaji dan membuat penghuraian semula analisis oleh firma satelit United Kingdom, Inmarsat dan Badan Penyiasatan Kemalangan Udara (AAIB), katanya ia harus dilakukan walaupun tiada isu mengenai analisis mengenai kesan doppler berdasarkan isyarat ping.
  
"Saya berpegang kepada beberapa perkara. Yang pertama, lingkaran jarak keupayaan pesawat berdasarkan bekalan minyak yang masih ada. Yang kedua, ialah mengenal pasti lokasi terbit subuh kerana sesiapa yang mengemudi MH370 pada masa itu akan mencari kawasan matahari terbit.
  
"Jadi di mana faktor subuh berkaitan dengan isyarat ping, berkaitan dengan lingkaran jarak, iaitu di situlah MH370 berada. Mengapa mendarat pada siang hari? Jadi, lautan boleh dilihat dan lebih mudah untuk mendarat di atas permukaan laut," katanya. - Bernama

[DUNIA] 5 Wanita Muslim Tercantik dan Terkaya di Dunia



Wanita itu lahir hanya dengan 2 pilihan, iaitu cantik atau bijak? Ternyata, ada ramai wanita yang memiliki wajah cantik, bijak dan mampu menguruskan kewangannya dengan baik. Wanita-wanita ini pada akhirnya menjadi inspirasi bagi wanita yang lain.


Yang cukup membanggakan, wanita-wanita muslimah ini menjadi wanita yang dipilih berdasarkan kejayaannya. Mereka tidak hanya cantik, tetapi juga cerdas, punya kekayaan yang melimpah dan memiliki keluarga bahagia. Jom lihat senarai wanita muslim yang cantik dan hebat yang dimaksudkan ini menurut majalah Forbes.



1). Putri Hajah Majeedah Nuurul Bulqiah.






Nama wanita hebat ini adalah Yang Mulia Putri Hajah Majeedah Nuurul Bulqiah. Beliau adalah anak keempat dari Sultan Brunei Darussalam, Hassanal Bolkiah. Hajah Majeedah lahir pada tanggal 16 March 1976. Saat ini, beliau telah menikah dengan Khairul Khalil, seorang asisten eksekuktif di pejabat Perdana Menteri Brunei.


Dengan kehidupan mewah dalam keluarga kerajaan Hajah Majeedah tetap tampil sebagai wanita yang sederhana. Ketika ini beliau sudah menjadi ibu dan memiliki rumahtanga yang bahagia. Ayah Hajah Majeedah adalah salah satu orang pemilik kekayaan terbanyak di dunia, maka hal ini diwarisi turun menurun pada putrinya.

2). Ratu Rania Al Abdullah










Jika tidak diberitahu bahawa wanita ini adalah seorang ratu, Anda pasti berfikir bahawa beliau adalah bintang filem Hollywood. Inilah Ratu Rania Al Abdullah, lahir 31 Ogos 1970 di Kuwait dengan nama Rania Al-Yassin. Sejak sekolah, wanita ini terkenal cerdas dan memiliki karier yang cemerlang di perusahaan Apple Inc.


Dengan kecantikan wajah, kecerdasan dan dedikasi pekerjaan yang luar biasa, tidak hairan jika Abdullah II bin Al-Hussein menikahi wanita cantik ini pada 10 Jun 1993. Ratu Rania terkenal sebagai pembidato terhebat dalam berbagai acara sosial di seluruh dunia.


Di luar rumah dia adalah wanita yang dipuja, namun ketika di rumah, Ratu Rania mendedikasikan dirinya sebagai isteri sekaligus ibu yang hangat untuk buah hati mereka.
3).Sultanah Nur Zahirah




Wanita cantik ini berasal dari negara kita, Malaysia. Sultanah Terengganu yang paling dihormati kerana menjadi wanita pertama Malaysia yang berhijab. Nur Zahirah adalah isteri dari Sultan Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin. Wanita ini lahir pada tahun 7 Desember 1973. Gelaran tertinggi yang pernah dimilikinya adalah Permaisuri Agong Malaysia ke-13.


Sebagai keluarga kerajaan Sultanah Nur Zahirah sering mengikuti acara-acara penting kenegaraan. Tidak hanya bermodal wajah cantik, wanita ini juga cerdas. Pihak keluarga kerajaan tidak pernah mengungkap berapa banyak kekayaan mereka, namun kekayaan diperkirakan dalam angka yang sangat banyak disamping status yang dimiliki.

4).Sheikha Hanadi binti Nasser Al Thani




Tidak banyak wanita yang sukses sebagai seorang banker, apalagi wanita itu adalah wanita muslimah. Wanita ini bernama Sheikha Hanadi binti Nasser Al Thani, beliau adalah seorang banker, investor dan pengusaha real estate. Sudah boleh diteka bahawa hal ini memjadikan Sheikha sebagai salah satu pengusaha wanita tersukses di Qatar.


Sheikha tidak hanya dikenal dengan kegigihan dan bekerja keras, beliau juga dikenal sebagai wanita sukses yang memiliki wajah cantik. Selain pekerjaan di atas Sheikha juga menjadi penasihat khusus di Standard Chartered Bank dan menjadi CEO proyek Al Waab City Real Estate.

5).Putri Lalla Salma



Wanita ini cantik bukan? Wajahnya sudah seperti artis Hollywood. Beliau adalah Putri Lalla Salmam, isteri dari Raja Mohammed VI di Maroko. Putri Lalla lahir pada 10 Mei 1978. Semua orang pasti sepakat bahawa Putri Lalla memiliki wajah cantik dan kulit wajah yang sangat halus.

Meskipun sudah menjadi seorang putri dan memiliki kekayaan melimpah, Putri Lalla dikenal sebagai seorang yang peramah dan sederhana. ketika ini Putri Lalla sudah menjadi ibu dari dua orang anak. Kekayaan yang dimiliki keluarga ini menurut majalah Forbes adalah mencecah di angka USD20,5 Million.

[SINAR] Fosil dinasour paling besar ditemui





  • Fosil dinasour paling besar ditemui
  • Fosil dinasour paling besar ditemui

ARGENTINA – Sebuah fosil dinasour dipercayai milik dinasour terbesar pernah hidup di muka bumi ditemui  oleh sekumpulan paleontologist yang melakukan proses cari gali di kawasan tersebut.

Menurut pakar paleontologi, fosil tersebut merupakan spesies dinasour herbivor terbaru yang dinamakan sebagai Titanosaur.


Dinasour tersebut seberat 77 tan bersamaan dengan 14 ekor gajah dewasa dan tujuh tan lebih berat daripada pemegang rekod sebelum ini iaitu Argentinosaurus.

Friday, 16 May 2014

[MISTERI] Kesan tapak kaki bersaiz besar jadi tanda tanya



JOHOR BAHRU: Sesuatu yang aneh apabila tiga pasang tapak kaki berlumpur, yang pertama kelihatan seperti tapak kaki harimau, kedua kelihatan seperti tapak kaki gajah dan yang ketiga menyerupai tapak kaki manusia tetapi dengan saiz besar ditemui.

Jejak dan kesan tapak kaki yang menjangkau hampir 1km berhampiran hutan simpan Endau Rompin membuatkan pesara Sia Chwee Khim, 64, dan suaminya Lim Teong Kheng, 66, hairan dan sangat teruja.

Mereka percaya kesan tapak kaki yang ketiga mungkin kesan tapak kaki ‘Bigfoot’ yang selama ini menjadi cerita mitos.

Pasangan itu, bersama dengan anak perempuan mereka Joanna, 30, dan sekumpulan rakan-rakan dari Singapura mengambil keputusan untuk menjejaki trek kesan tapak kaki yang ditemui sepanjang lebih dari 1km pada 10 Mei.

“Ia sangat mengejutkan. Makhluk itu telah berjalan di dalam tanah merah lembap dan kemudian ke jalan tar, meninggalkan jejak yang jelas untuk kita lihat,” kata Sia, sambil menambah kumpulan itu telah mengambil gambar banyak dan mengukur tapak kaki yang besar yang mempunyai ukuran kira-kira 48cm panjang dan 11cm lebar.

“Kami cuba untuk meniru langkah dan jangkauannya tetapi kaki kami tidak mampu disesuaikan dengan jarak langkah itu.

“Kami juga menolak kemungkinan kesan itu ditinggalkan oleh gajah kerana ia agak bujur, seperti kaki manusia, dan mempunyai empat jari kaki runcing yang menonjol,” katanya.

Kumpulan itu sedang menuju ke Endau Rompin apabila mereka menemui kesan aneh itu.

Sia menjelaskan bahawa apa yang membingungkan kumpulan itu apabila kesan tapak kaki yang dikatakan daripada ‘Bigfoot’ itu turut disertai kesan tapak kaki gajah dan harimau.

Pengarah Perhilitan Negeri Hasnan Yusop berkata sepasukan pegawai menjalankan pemeriksaan kesan tapak kaki dan membuat kesimpulan bahawa ia mungkin kesan tapak kaki gajah.

“Boleh jadi gajah yang lembab berjalan dengan mengheret kaki meninggalkan kesan dan jangkauan yang panjang,” katanya.

Mengenai bekas tapak kaki gajah dan harimau, Hasnan berkata tidak semestinya haiwan itu bergerak bersama-sama tetapi boleh jadi menggunakan laluan yang sama pada masa yang berlainan.

Kali terakhir Bigfoot menjadi tajuk berita ialah pada yang tahun 2005 apabila sekumpulan pekerja mendakwa telah melihat makhluk berbulu yang besar di Kampung Mawai, Kota Tinggi.

Para pekerja cuba untuk mengejar makhluk itu tetapi gagal.

Mereka juga dilaporkan menemui tapak kaki yang besar berukuran antara 40cm dan 50cm di dalam lumpur.

Pengerusi Persatuan Pencinta Alam Sekitar Johor Vincent Chow berkata beliau menerima berita mengenai tapak kaki Bigfoot pada hari yang sama sambil menambah adalah agak mustahil perkara ini adalah gurauan kerana tapak kaki ini mempunyai jarak lebih daripada 1km.

“Boleh jadi ia kaki primat berkaki dua tegak yang belum pernah ditemui sesiapa,” kata beliau sambil menambah terdapat banyak penemuan tapak kaki haiwan seperti ini terutama oleh penduduk tempatan, tetapi pihak berkuasa sering tidak mengambilnya sebagai perkara serius.

Sumber: mStar

Tolak 10 Tawaran, Nazim Othman Tak Minat Berlakon Filem Tempatan



PETALING JAYA: Bunyinya macam berlagak tetapi jujurnya pelakon Nazim Othman menjelaskan sikap terlalu memilih dan cerewet membuatkan dia kurang berminat untuk menerima tawaran bagi membintangi karya filem tempatan. 
Nazim, 30, berkata, dia telah menolak lebih 10 buah tawaran filem sejak tiga tahun lalu berikutan watak yang ditawarkan tidak begitu mencabar selain peranan berkenaan sudah biasa dibawanya dalam drama.
"Semua pelakon bercita-cita untuk berlakon filem termasuk saya juga, namun disebabkan sikap cerewet, membuatkan saya sering menolak tawaran yang datang. Boleh dikira lebih 10 filem saya tolak.
"Saya mempunyai perspektif yang berbeza tentang dunia filem. Bagi saya jika mereka tawarkan watak yang sama sahaja dan pernah saya bawa dalam drama, lebih baik saya berlakon drama sahaja," katanya kepada mStar Online.
Dalam pada itu, kelembapan industri perfileman tempatan ketika ini turut membuatkan dia kurang berminat untuk mencuba nasib di layar lebar itu.
Bagaimanapun jelas Nazim, dia tidak akan menolak untuk berlakon filem suatu hari nanti jika menerima tawaran yang menepati cita rasanya.
Sementara itu dalam perkembangan lain, dia akan keluar dengan single pertama berjudul Destinasi  tidak lama lagi.
Kata Nazim, ia adalah sebagai pertaruhannya untuk mencuba nasib dalam bidang nyanyian.
"Saya rakam lagu ini dah lama cuma tiada masa untuk lancarkan sahaja. Ia sebuah lagu rancak yang akan menunjukkan sisi lain saya kepada peminat.
"Saya keluar duit sendiri untuk buat lagu dan klip video ini selain mahu mencuba nasib dalam bidang nyanyian," katanya.
Sumber: mStar

[GEMPAR] Ngeri!!! Ular Sawa Telan Budak?



GAMBAR seekor ular sawa yang kekenyangan selepas dipercayai menelan seorang kanak-kanak yang tersebar di laman-laman sosial sejak beberapa hari lalu yang didakwa berlaku di Masai, Johor. Bagaimanapun, pihak polis menafikan dakwaan tersebut.

JOHOR BAHRU 6 Okt. - Polis menafikan penyebaran sekeping gambar berhubung kejadian seekor ular sawa menelan seorang kanak-kanak berusia empat tahun di Masai, Pasir Gudang di sini yang tersebar di internet sejak Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supritendan Roslan Zainuddin berkata, pihaknya menerima banyak panggilan daripada pelbagai pihak sejak dua hari lalu yang ingin mengetahui kesahihan perkara itu.

Kisah lelaki tonton video lucah gagal masuk ke Masjidil Haram



Gambar hiasan
SALAH satu kisah menarik yang cukup baik untuk kita mengambil ikhtibar ialah mengenai seorang jemaah haji (lelaki) yang gagal masuk ke Masjidil Haram.
Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya , jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi panik seperti orang ketakutan. Kemudian lelaki itu tergopoh-gapah ke luar semula daripada masjid dan tergesa-gesa pulang ke rumah tumpangannya.
Selepas kali pertama gagal, lelaki itu cuba sekali lagi tetapi apabila orang-orang dalam masjid memandang ke arahnya, dia terus berlari balik ke rumah tumpangannya. Kejadian aneh itu berulang kali berlaku selama seminggu sehingga lelaki tadi tidak dapat sembahyang dalam Masjidil Haram.
Melihat keadaan yang sungguh aneh ini, seorang sahabat datang memberitahu saya dan minta supaya saya cuba ubati lelaki itu. Saya bersetuju tetapi tidak terus mengubati lelaki itu. Sebaliknya,saya cuba mendapat maklumat mengenainya terlebih dahulu.
Saya sengaja berbuat demikian kerana saya rasa mesti ada sesuatu kesalahan yang telah dibuatnya hingga menyebabkan dia jadi sedemikian rupa. Jadi saya suruhlah kawan saya selidiki dahulu latar belakang lelaki itu.
Kawan saya itu pun pergilah berjumpa semula dengan lelaki itu dan meminta dia ceritakan apakah sebenarnya yang telah berlaku. Mulanya lelaki tersebut malu hendak bercerita apakah sebenarnya yang telah berlaku tetapi selepas dipujuk akhirnya lelaki itu
bersetuju.
Ceritanya agak memalukan tapi memberi banyak pengajaran. Sebenarnya, dia punyai hobi yang sangat memalukan. Filem lucah sudah menjadi makanan hariannya malah pada malam terakhir hendak bertolak ke Mekah pun dia sempat lagi menonton filem lucah.
Rupa-rupanya, lelaki itu memberitahu bahawa setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba nampak seorang perempuan yang dalam keadaan bogel menerkam ke arahnya atau seperti mencari-carinya. Maka kerana takut kelakuan perempuan tadi akan memalukan dirinya, lelaki berkenaan lari.
Selepas mengetahui kedudukan sebenar, barulah saya mengubaati lelaki tadi. Saya diberitakan, selepas itu barulah dia dapat masuk ke masjid, itupun cuma sampai ke pintu.
(Kisah benar ini diceritakan oleh Dato Dr Harun Din)

Sumber: TabekPuang

Operasi Cermin Gelap Bermula 16 Jun: Polis



KUALA LUMPUR – Pihak polis memberi amaran kepada pemilik kenderaan yang menggunakan cermin gelap dan nombor pendaftaran tidak mengikut spesifikasi supaya menukar atau menanggalkannya sebelum operasi besar-besaran dijalankan mulai 16 Jun ini.
Ketua Trafik Pasukan Polis Diraja Malaysia Bukit Aman, Senior Asisten Komisioner Mohd Fuad Abd Latiff berkata, pemilik diberi tempoh sehingga 15 Jun untuk berbuat demikian, sebelum kompaun RM300 dikenakan kepada mereka yang melakukan kesalahan tersebut.
“Penggunaan cermin gelap dan nombor pendaftaraan tidak mengikut spesifikasi akan menyukarkan untuk mengecam suspek,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Namun beliau berkata, penggunaannya perlu mendapat kebenaran daripada Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan.
Sumber: Bernama

Thursday, 15 May 2014

Sedap. Nak Buat Lagi Lepas Kena Raba Dengan Teman Lelaki


 


MUNGKIN kurang didikan agama atau akhlak yang dimanupulasikan dengan zaman media sosial, maka pemikiran cetek tanpa rasa malu memuat naik status yang jijik dipandang masyarakat.

“Selepas kene raba dengan bf…best je nak buat lagi” inilah perkataan jijik anak muda yang bergelar gadis yang menjadi harapan keluarga.

Kita kadangkala tertanya-tanya apa yang menyebabkan mereka jadi begini, mudah sahaja mengeluarkan perasaan berahi tanpa ambil kisah tanggapan masyarakat.



Gadis yang tidak tidak didedahkan nama akaun Facebook, dengan bangga memuat naik status yang dinyatakan baru-baru ini.

Bagaimanapun, mungkin juga akaun ini adalah palsu, namun jika benar, gadis bertudung ini harus bertaubat.
Inikah yang dikatakan harapan bangsa, untuk membangunkan negara?

Sebagai ibu bapa, keluarga dan masyarakat jangan ambil mudah perkara ini, kerana selagi dibiarkan ianya akan berlarutan.


Sumber

Nak 'selfie' pun agak-agak la brader...



Dublin – Nak berselfie pun biarlah kena pada tempatnya. Kan dah terima padah. Itu yang berlaku kepada seorang remaja, David McCarthy, 19, yang dihentam teruk di media sosial kerana bergambar selfie ketika pelumba basikal kebangsaan Jerman, Marcel Kittel terjatuh akibat kepenatan.
Ia berlaku ketika Kittel sedang berlumba di hadapan 50,000 orang di Dataran Merrion.
Kittel terjatuh akibat kepenatan di depan McCarthy dan aksi remaja itu bergambar selfie di depan Kittel yang keletihan, telah dirakamkan oleh jurugambar.
McCarthy kemudiannya memuat naik imejnya dalam instragram dengan kapsyen “Kittel rebah, sepatutnya saya menolongnya tapi saya telah bergambar selfie’.
Tidak lama selepas itu, kritikan dan kecaman dilemparkan kepadanya termasuk laman web pelumba basikal.
“Dalam masa lima minit orang ramai mengecam dan memanggil saya dengan pelbagai gelaran. Saya tidak berniat buruk,’’ kata remaja berkenaan.
Ketika itu, McCarthy berkata dia berada kita-kira 100 meter daripada garis penamat.
“Ketika itu terdapat ramai jurugambar dan saya berfikir dia (Kittel) tidak akan kisah kalau saya merakamkan gambar bersamanya,’’ katanya.
Setelah menerima kecaman, McCarthy kemudiannya memadamkan entri tersebut dan turut meminta maaf kepada pelumba basikal berkenaan.

Apabila Ahli Bina Badan Wanita Berkahwin Dan Memakai Baju Pengantin (10 Gambar)

Apabila Ahli Bina Badan Wanita Berkahwin Dan Memakai Baju Pengantin.
Ahli Bina Badan Wanita Gabrielle Hames telah berkahwin baru-baru ini tetapi itu bukan yang mengejutkan ramai orang. Apa yang pelik dan membuat orang terkejut adalah apabila dirinya dalam baju pengantin. Entah apa yang akan berlaku pada malam pertama. :-)




























Sekuriti Paling Kacak Dan Menawan Di Dunia Yang Bekerja Di Stesen Tren (12 Gambar)



Sekuriti Paling Kacak Dan Menawan Di Dunia Yang Bekerja Di Stesen Tren.

Apa perasaan gadis apabila ditahan oleh sekuriti ini kerana melakukan hal di stesen tren?

































sumber : stressgila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online