1 / 1 
KOTA BHARU - Seorang penganggur mengaku tidak salah atas tuduhan menetak bapanya di kepala dengan parang, di mahkamah sesyen, di sini, semalam.

Tertuduh, Mohd Aqram Mhd Ariffin, 25, didakwa menyebabkan kecederaan parah terhadap bapanya itu di alamat Jalan Bukit Buloh, Pulai Chondong, Machang.

Dia didakwa menyebabkan cedera parah terhadap Mhd Ariffin Awang, 56, dengan menggunakan sebilah parang pada jam 8.30 pagi, 5 September lalu.

Pada prosiding itu, tertuduh memohon dibicarakan dan memberitahu mahkamah bahawa dia tindak dapat mengingati apa-apa yang berlaku ketika itu.

Hakim, Mohd Yusoff Yunus kemudian menetapkan sebutan semula pada 15 Oktober depan. Sementara tertuduh tidak dibenarkan jaminan.

Pendakwaan terhadap tertuduh dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Intan Hilwani Mat Rifin, manakala, tertuduh pula tidak diwakili peguam.

Terdahulu, susulan penafian daripada tertuduh, Intan memohon kes berkenaan ditangguhkan sementara menunggu laporan perubatan mangsa.

Dalam kejadian lalu itu, Mhd Ariffin dikatakan berada di dalam rumah dan secara tiba-tiba didatangi tertuduh dari luar rumah dengan memegang sebilah parang.

Mhd hanya sempat bertanya ‘nak apa’ kepada anaknya itu sebelum tertuduh menyerangnya dengan tetakan parang di kepala sehingga dia mendapat kecederaan parah. Tertuduh didakwa sudah lama ketagihan dadah.

suber: SINAR Harian