Pages

Wednesday 19 February 2014

[AGAMA] Kisah Seorang Syahid Yang Hidup Kembali Di Bumi Gaza




Beliau merupakan antara tiga orang pertama yang ditugaskan oleh Hamas sebagai pejuang berani mati yang ditugaskan untuk meletupkan diri di Israel pada tahun 1990-an.

Beliau dan dua rakan yang lain telah berjaya menyelinap masuk ke dalam Israel. Namun, pada suatu masa, mereka telah dikesan oleh pihak Israel dan mereka terus meletupkan diri.

Dua sahabat yang lain telah syahid, tetapi beliau cedera parah. Beliau berada di hospital Israel selama lebih 2 bulan. Selepas itu, beliau telah dibawa ke hospital dan dimasukkan ke dalam penjara bawah tanah Israel.

Beliau telah diseksa oleh Israel laknatullah dengan pelbagai bentuk seksaan sehingga beliau mengatakan apa jenis seksaan yang kamu tahu, aku dah pernah mengalaminya.

Namun, dalam tahanan Israel beliau tidak mendedahkan apa-apa pun maklumat yang boleh menjejaskan Hamas. Apa yang keluar daripada mulut beliau hanyalah 'La ilahaillallah'.

Selepas diseksa dengan seksaan yang sangat melampau, beliau telah disahkan 'mati' oleh Israel dan dibawa balik ke Gaza untuk dikebumikan.

Namun, sebaik sahaja masuk ke dalam bumi Gaza, beliau hidup kembali dengan kuasa Allah. Maha Suci Allah, Allah yang berkuasa untuk mematikan seseorang serta menghidupkannnya kembali.

Beliau dirawat di hospital Gaza selama sebulan lebih. Beliau lumpuh separuh badan akibat letupan. Namun, semangatnya untuk terus berjuang membebaskan bumi Palestin tidak pernah luntur.

Beliau kini menjadi sumber semangat dan motivasi kepada tentera-tentera Hamas yang telah tercedera dalam perang menentang Israel.

Beliau merupakan contoh mujahid sejati yang sanggup melakukan apa-apa sahaja demi membebaskan bumi Palestin daripada cengkaman Zionis.

Semoga Allah memberkati perjuanganmu dan memberikan kepadamu sebaik-baik ganjaran.

* Gambar bersama beliau di Pusat Rawatan As-Salama, Gaza, Palestin.

Sumber: Syed Ahmad Ziman al-Hussaini Aman Palestin 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online