Pages

Wednesday 5 February 2014

[ Misteri ] Kota Moguicheng Kota Iblis di China


 
Di China, terdapat sebuah kota bernama Xinjian. Di bandar ini, terdapat kawasan terbengkalai yang disebut "Moguicheng" atau kota iblis (Devils 'Town). Disana ada beberapa istana kuno yang misteri.

Orang - orang tempatan menyebutnya Moguicheng yang ertinya bandar Iblis. Moguicheng, yang merupakan padang pasir terletak di wilayah Xinjiang China. Daerah ini merupakan daerah yang terbengkalai, tak ada satupun orang yang tinggal disini.

Disebut bandar iblis kerana bandar ini menyimpan misteri. Jika kita berjalan pada hari yang cerah ke arah istana ditemani tiupan angin sepoi-sepoi bahasa, maka kita akan mendengar alunan melodi yang menyerupai dentingan loceng ataupun tali gitar yang dipetik dengan lembut.

Namun ketika ribut datang, pasir yang berterbangan membuat langit seketika menjadi gelap. Alunan melodi itu akan berubah menjadi suara gauman harimau, jerit tangis bayi, suara haiwan yang sedang disembelih, jeritan wanita tenat dan pada akhirnya semua akan berubah menjadi suara teriakan, tangis, dan kemarahan.





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online