Pages

Tuesday 18 February 2014

[INFO] Ini Bukti kaum Terdahulu Pernah Mendiami Dunia..


Adakah Manusia raksasa pernah berkeliaran di bumi?Sebahagian orang percaya bahawa raksasa atau manusia bersaiz besar pernah menghuni bumi kita, dan mereka mengemukakan bukti bukti seperti yang ada dalam post dibawah ini.Orang orang yang percaya bahawa raksasa benar benar pernah ada, selalu menuduh bahawa, sebahagian besar bukti mengenai raksasa telah disembunyikan atau dituduh oleh "komuniti saintifik" kerana tidak sesuai dengan evolusi.

Pada post ini akan dibahas beberapa jejak kaki raksasa yang telah dijumpai dan banyak bukti lain mengenai raksasa yang telah ditemui di seluruh dunia. Penulis mempersilakan anda untuk memutuskan benar tidaknya bukti bukti ini.Mari kita mulai dengan Goliat Jejak di Afrika Selatan. Sebuah gambar Jejak Goliat boleh dilihat di bahagian atas artikel ini.Jom kita jejak raksasa ini terletak berhampiran bandar Mpaluzi, berhampiran sempadan Swicthland. Jejak ini sekitar empat kaki panjangnya dan mula mendapatkan banyak publisiti di seluruh dunia.

Berikut ini adalah foto dari jejak yang menakjubkan. Jika anda perhatikan dengan teliti, anda bahkan dapat melihat bahawa ada lima jari kaki dan ibu jari kaki adalah yang terbesar dari jari-jari kaki. gambar ini benar-benar menakjubkan ....dianggarkan jejak ini berumur antara 200 juta dan 3 bilion tahun. Tentu saja hal ini tidak masuk akal, tetapi ini mengarahkan kita kepada sesuatu yang sangat menarik. Selama bertahun-tahun, telah banyak "jejak kaki manusia" ditemukan di lapisan batuan yang seharusnya berusia jutaan tahun.

Sebagai contoh, berikut ini berasal dari sebuah artikel tentang penemuan jejak kaki manusia di 70 lapisan batu yang "seharusnya" berusia 3.6 juta tahun.

Pada tahun 1976 antropolog terkenal Maria Leaky mencari 70 jejak kaki manusia pada batu di Tanzania yang dikenali sebagai trek Laetoli. Kerana berfikir bahawa tidak ada kaki sebesar itu, Leaky berkesimpulan bahawa jejak kaki ini dibuat oleh manusia moden, namun masalahnya, kemurungan yang ditinggalkan oleh nenek moyang kita bertarikh di 3.6 juta tahun lalu, dan menurut evolusi, tidak ada manusia modern saat itu.


Jari Patah yang Membatu
 
Jari membatu ini dijumpai di batukapur cretaceous, milik manusia "prasejarah". Jari yang patah dari sendi tengah ini ukuran panjangnya 7.6 cm (3 inci). Dianggarkan panjang asal jika tidak patah akan mencapai sekitar 15 cm (6 inci). Dalam foto tersebut, jari itu dibandingkan dengan jari manusia moden. Penggalian batu kapur ini juga mendedahkan gigi dan rambut manusia. Sectioning mendedahkan struktur tulang khas seperti dalam jari manusia. Cat-scan dan MRI mengiidentifikasi sendi dan tendon melalui panjang fosil.

Cat-scan menunjukkan kawasan gelap yang ditafsirkan sebagai interior dan sumsum tulang. Kawasan yang kurang padat dari batu di sekitarnya, dengan mudah melewati X-ray, menyebabkan gelap pada gambar. Wilayah hitam disebabkan oleh sectioning.
San Jose Footprint
 
Tapak kaki raksasa juga banyak ditemukan di amerika. Sebagai contoh, berikut ini berasal dari sebuah artikel yang muncul di Hayward Semi-Weekly pada 29 September 1925 ....Tapak kaki prasejarah dijumpai oleh James Higgins pada formasi batuan di Bushy Peak.Warga tempatan mendakwa juga mendapati "jejak" yang mirip dengan gambaran yang diberikan oleh Higgins dari salah satu puncak di Bushy Peak, hanya ukurannya lebih besar dapat dilihat di ladang Bunting Yohanes berhampiran Mission San Jose.Jejak ini panjangnya hampir lapan kaki. dan sangat tertanam dalam di batuan padat.





Jejak Adam 
Samanalakanda - "gunung rama-rama", adalah gunung kanonis dengan tinggi 2.243 meter (7.359 kaki) yang terletak di pusat Sri Lanka. Gunung ini dikenali kerana terdapat "jejak suci" atau Sri Pada panjangnya1, 8 meter (5 ft 11 in) pada formasi batuan di berhampiran kemuncaknya, Umat Budha menganggapnya itu adalah jejak sang budha, umat hindu menganggapnya jejak siwa dan umat Muslim Srilangka menganggapnya itu adalah jejak Adam as.



Glen Rose Footprint
 
Batu seberat 140-pon dibawah ini ditemui pada bulan Julai tahun 2000 dari sungai kecil yang menuju Sungai Paluxy berhampiran Glen Rose, 53 batu selatan Fort Worth, Texas.Tayangan menunjukkan dinosaur melewati sepanjang jalurnya setelah manusia, menunjukkan lelaki dan dinosaur hidup bersama. Fosil tersebut dapat dilihat di Muzium Bukti Penciptaan, milik Dr Carl BaughJejak kaki Manusia raksasa dengan dinosaur juga dijumpai di Taman Dinosaur di Glen Rose. Berbanding dengan kaki manusia moden, panjangnya melebihi 45 cm (18 inci). Dilihat dari potongan Cross-sectional maka dianggarkan kaki ini adalah jejak kaki wanita. Anggaran menunjukkan perawakan nya kira-kira 305 cm (10 kaki) dan berat sekitar 454 kg (1,000 lbs). Beberapa jejak kaki manusia dengan jejak kaki dinosaur telah digali di taman ini.
Jejak kaki ini menjadi sebahagian daripada 'perang' antara penganut creationism dan kaum evolutionis. Para saintis menganggap ini bukti palsu atau buatan para penganut creationis.
Raksasa Ireland
 
Sebuah artikel dari majalah Strand (Disember, 1895) dicetak semula dalam "Jejak nenek moyang Ireland" oleh WG Wood-Martin menyebutkan bahawa fosil raksasa ini ditemui semasa operasi perlombongan di County Antrim, Ireland: "Objek yang paling luar biasa yang pernah dimiliki oleh Syarikat kereta api adalah fosil raksasa Ireland, yang saat ini terbaring di London dan North - Western Railway Company s Broad street goods depot, dan foto yang diterbitkan semula di sini ... Sahabat anehdidunia.com figur raksasa ini telah digali oleh Mr Dyer yang melombong biji besi di county Antrim. Saiz raksasa ini adalah: ....... panjangnya, 12ft 2in; lingkar dada 6ft 6in, dan panjang lengan, 4ft 6in. Ada enam jari-jari kaki di kaki kanan Berat kotor adalah 2 tan 15cwt, sehingga butuh setengah dozen lelaki dan kren yang kuat untuk meletakkan fosil ini dalam kedudukan seperti didalam foto. selepas menunjukkan raksasa ini di Dublin, Dyer membawanya ke Inggeris dan mempamerkannya di Liverpool dan Manchester.

Raksasa Georgia

 
Pada tahun 2008 tulang seorang lelaki raksasa kuno digali berhampiran Borjomi, di Georgia (Kaukasus) dan dilaporkan dalam berita. Raksasa ini dijangka tingginya mencapai 2,50 hingga 3 meter (Kira-kira 9 hingga 10 kaki) dan mempunyai tengkorak sekitar 3 kali saiz normal.Penemuan raksasa di pergunungan Caucasus bukanlah perkara baru. Kerangka manusia Empat meter dijumpai oleh dua ahli arkeologi amatur di Georgia berhampiran kampung Udabno pada musim panas tahun 2000, dan tengkorak raksasa juga ditemukan di sebuah gua berhampiran Gora Kazbek, Georgia pada tahun 1920-an, belum lagi penemuan oleh saintis Soviet di tahun 1950.

Raksasa Turki

 
Dan yang di samping adalah tulang paha manusia sepanjang 120cm yang dijumpai di Turki.  
 
sumber :zamrispoon

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online